HASTALAR MAĞDUR, ECZACILAR ÇARESİZ!!!
Değerli Basın Mensupları;
“Medula Provizyon Sistemi” diğer adıyla “Reçete Onay Sistemi” nde dünden itibaren yaşanan teknik arıza nedeniyle hastalarımız ilaca ulaşmak için ya uzun süre eczanelerde bekliyor ya da ilaca hiç ulaşamıyor. Eczacılar bu kaos ortamı içinde, hastalar ile karşı karşıya getirilmekte ve hastalara sağlık hizmeti sunamamaktadır. Ancak sistemin çalışmaması şu anda yeni karşılaşılan bir sorun değildir. Sistemin uygulanmaya başlandığı 2010 tarihinden bu yana sistemde aksaklıklar yaşanmaktadır. Genellikle kısa olan bu kesintiler, iki gündür yaşandığı gibi uzun süreli kesintilere dönüştüğünde eczacılar ilaç veremediği için çaresiz kalmakta, durumu acil olan hastalarsa büyük mağduriyet yaşamaktadır.
YENİ BİR SİSTEM OLUŞTURULMALI
Sık aralıklarla sorun yaşanan bu mevcut sistemin yerine; bütün ihtiyaçları belirlenmiş, altyapısı tamamlanmış, vatandaşımıza günün gereklerine göre hizmet verebilecek yeni bir sistem oluşturulmalıdır. Çünkü mevcut sistemden kaynaklanan bu aksaklıklar, vatandaşımızı bu sıcak yaz günlerinde mağdur etmekte ve sağlık hizmetinin aksamasına neden olmaktadır.
Türk Eczacıları Birliği olarak; başta Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı olmak üzere Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı ve tüm yetkililerden bu sorunlara ilişkin geçici değil, kalıcı ve bir o kadar pratik çözümler üretilmesini talep ediyor; yaşadığımız sıkıntılar konusunda daha duyarlı davranmaya çağırıyoruz.
Basına ve kamuoyuna saygıyla duyurulur.
TÜRK ECZACILARI BİRLİĞİ MERKEZ HEYETİ